LiLi & Judy menni Anglia

Színes, magyar vígjáték (2008) Két elszánt leányzó úgy dönt, hogy elhagyja szülőföldjét, és nekivág a kalandokkal teli útnak, mely a Ferihegyi repülőtéren át a "Ködös Albion"-ba vezet. Útjukon ezer veszély leselkedik rájuk; a lányok nem is sejtik, mekkora fába vágták fejszéjüket. A főszerepben: Hornyai LiLi és Csiky Judit.

Kalendárium

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Így írtok ti...

  • Sushuka: Hallo! Kutya kiutaztatassal kapcsban gugliztam majd kidobota az oldalatokat, es hat amellett h hasznos, tanulsagos eszmeletlen sokat rohogok :D uh akerdesem az lenne,h mi van veletek??? Kivancsi len... (2013.04.06. 00:29) Az, amelyik a Judyról szól röviden...
  • anonimaurora: Sziasztok! Nem akartam leragadni nálatok,csak körbe szerettem volna futni a témát s végül annyira egyedi és haláli jó fejnek tarom a stílusotokat,hogy mindent végig csekkoltam :D Pedig a célom,az an... (2011.11.10. 22:20) Mi van mar?!
  • Aragornka: Szia, hasznosak az írásaid. Az lenne a kérdésem, hogy hogyan jelentkeztél a mekibe és mennyi idő telt el addig, amíg felvetek. Sajnos újdonsült telepesként fogom én is kezdeni és így jól jönne ezt t... (2011.07.18. 11:07) A Mekdonáldc titok
  • gerihajn: Szia, Szerintem ez az oldal is tok jo: www.ingyenesangliaimunkalehetosegek.com/ Itt Angliaban elo magyarok tesznek kozze munkakat. En ezen az oldalon talaltam egy kitchen porter munkat. Akkoriba... (2010.12.03. 22:35) Munka van. Csak nem nekünk.
  • dalmi001: szia ciccccc!!!Ti autóval vittétek a kutyusotokat??mert mi is szeretnénk de már nem tudjuk kinek higgyünk!!mi kellett nektek pontosan a kutyus kiviteléhez??köszi nagyon fontos mert februárban vinnén... (2009.11.12. 19:07) A víziszörnnyel mi lesz?

free hit counter

2009.02.07. 19:29 jude_law

Zarándokút a követségre

Jó hírem van – elsősorban saját magamnak – nem kerülök börtönbe. Mielőtt bárki meglátná bennem a tolvajt, sikkasztót vagy mördörört, szögezzük le: csak az adósok börtöne fenyegetett.

Történt ugyanis, hogy Judy 2008 áprilisában fogott egy váltás ruhát, vett egy repjegyet, és tíz nap alatt összeszervezett magának és másodmagának egy tartós Angliai tartózkodást. Amit azonban nem szervezett meg túl éretten és megfontoltan, az a hátrahagyott ügyeinek várható alakulása volt. Írt ugyan egy banki meghatalmazást hőn szeretett édesanyja számára, de mint az talán minden 16 év feletti embernek ismeretes, a dolgok az OTP (és társai) háza táján nem ilyen egyszerűek.

Judy hátrahagyott egy A-hitel keretet (hajdanán laptopot vásárolt belőle, ezt a bejegyzést is azon írja épp) melyből mostanra egy cirka 150 ezer forintos azonnal fizetendő tartozás kerekedett. Abszolút nem hibáztatom a bankomat, hogyan is tehetném; a 2008-ban az említett számlára befolyt összeg a semmivel határos.
Judyanyu jelez novemberben, hogy OTP kezd morcoskodni, de senki nem hallja meg intelmeit. Végül január elején érkezik a figyelmeztetés benne a nem rejtegetett fenyegetéssel: A-hitelkeret bevonva, visszafizetési határidő január 25-e, vasárnap. A nem rejtett fenyegetés pedig már a behajtó cégeket és a tulajdonos bár-listára való szívélyes invitálását tartalmazza.
Naccerű. Egyetlen módon van lehetőség rá, hogy a számlatulajdonos részletekben fizethessen: tolja be a képét személyesen a bankba, és indítványozza azt. Miért is ne – gondolja Judy – felmegyek a netre, foglalok magamnak olcsó retúrjegyet egy fapadosra cirka 50ezer forintért. Kihagyok egy hetet a munkában, biztos mosolyogva fogadják majd, nem számítva az egyheti fizetéskiesést. Mindezt azért a kakás 150 ezerért…
Hogyan lehetne ezt másként megoldani? Judyanyu ostromolja a bankot, de kilátástalanul. Bár van kiskapu, ezt előle jól eltitkolják, hadd parázzon szegény attól, hogy egyetlen szem leányát 22 évesen bárlistára tosszák. Judy ekkor nagy levegőt vesz, és cuki piros telefonfülkéből hívja az OTP központi számát, félve, hogy a gatyája is rámegy. A telefonszolgálat persze a „nyomja meg az egyes gombot” verziójú, de szerencsére nem olyan elvetemült, mint a UPC-é. Próbált már valaki náluk az ügyintézőig eljutni? Horror. Kedves női hangok adják a kagylót egymásnak (képletesen) és Judy 9 hónap után először ejti ki azt a száján, hogy: „jó napot kívánok”. Már a magázódás sem ugrik ki a kisujjából, elég hátborzongató felfedezés.
Judy végre használható információt kap: csupán egy hivatalos kérelmet kell írnia, és a nagykövetségen hitelesíttetnie. (bocs, de ezen a szón vagy tíz percet agyaltam, és már a jelentését sem értem, minek nekünk ennyi toldalék egy szóra?!) De van tehát megoldás, csak Londonba kell menni érte, és persze perkálni egy keveset. Judy kér egy hét határidőt az átfutási idő miatt, ehhez is faxot kell küldenie 2 fontért. Rablás.
Persze azért Judy fejében továbbra is ott motoszkál a kétely: mi van ha:
1.: a fax nem érkezett meg, és Judy kicsúszik a határidőből.
2.: a konzulátus nem lesz nyitva, vagy bezár mielőtt Judy elintézhetné a dolgát
3.: nem fog stimmelni a meghatalmazás, és kidobott pénz lesz az útiköltség meg a konzuli díj, meg kell csináltatnia még egyszer.
4.: négy tanú kell, nem csak kettő.
5.: hát, biztos volt még valami, ami miatt paráltam.
Persze ebből már automatikusan gerjed a feltételezés, sőt a bizonyosság, hogy a bajom el lesz látva az OPT bank által. Nem elég, hogy szegény anyám nyakára majd rácsődítik a behajtócéget, mivel nem találnak majd ott, nem lesz mit behajtani, és átadják az ügyemet a rendőrségnek. Pár hónap múlva már az Interpol körözési listáján szerepelek, hazatoloncolnak, és hűvösre vágnak. 22 évesen. Hát jó ez nekem?
Persze a Londoni úttal minden ment, mint a karikacsapás (kedves Jocó, kezdd el vizualizálni…) Átvertem egy jegypénztárost a vonatállomáson (Mikor megláttam, hogy 42 fontot akar felszámolni 2 retúrjegyért, úgy tettem, mint aki elfelejtette a kártyája pin-kódját… – bad Judy!)és inkább buszjegyeket vettem 21 fontért. Hála Guffynak, aki előző este megsúgta, hogy busszal néha olcsóbb. Úgy terveztük, hogy ha már Londonba vezet utunk, toldjuk meg egy kis kirándulással, hiszen én soha nem jártam még ott (ha a Gatwick-i repteret nem számítjuk) Lili pedig mindig kapható egy kis kolbászolásra. A kutyánkat rábíztuk Guffyra, akibe Liza amúgy is szerelmes lett, és a reggeli busszal útrakeltünk.
Azt hittem, meghalok, úgy rázott a busz. Akinek van emléke rólam közös gyerekkorunkból, az emlékszik az osztálykirándulásokon a busz első ülésén zacskóval a kezében zöld fejjel gubbasztó Judyra (akkori nevén Juditra). Azért szerencsére nem dobtam ki a taccsot, de megviselt a dolog.
A nagykövetségen negyed óra alatt végeztünk, a konzuli díj pedig 25 fontot vett ki a zsebünkből. Minden nagyon magyar volt, azért azt hozzá kell tennem. Nem volt se vécé, de még csak egy papírkosár sem, a bankkártya leolvasó sem működött. Rajta a felirat: OUT OF ORDER. ??? Nagyon furcsa volt magyarul ügyintézkedni.
Amint ezen túlestünk, mehettünk várostnézni. Mindent csak futólag és csak kívülről csodáltunk meg, de azt hiszem, így is láttam eleget, hogy tudjam, Brighton azért tutibb hely. Néhány kép azért most belefér:
 
A hazafelé útról sok szó ne essék, én a busz hátuljában rogyadoztam a klotyó felett, és visszaadtam mindent a természetnek, amit elvettem tőle.
A posta két nap alatt hazavitte a levelemet, s benne a hivatalos kérelmet, az OTP elfogadta, én pedig természetesen megúsztam a börtönt. Egyelőre. Azonban március közepén lejár a személyigazolványom, és nincs útlevelem sem, úgyhogy ha nem intézkedem időben, még a végén állampolgári vizsgát kell majd tennem. Személyigazolványt pedig már tényleg nem csinálnak nekem Angliában.

 

6 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://brighton.blog.hu/api/trackback/id/tr94928909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mogyiszka 2009.02.07. 22:21:18

Komolyan mondom, nagyon durván nyomjátok! :D
De legalább végre hallani lehet felőletek! :) Túl nagy volt a csend!
Ja, és a dutyinak is van jó oldala! Ha bekaszniznak, Jocó a világhírű, isteni finom basic húsleveséből biztos bevisz majd a beszélőre! :D
Vigyázzatok magatokra, ha lehet!!! :) pusza

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2009.02.10. 11:24:55

Jaja, a sitten is lehet ám istenieket főzni. E téren ajánlom a Scorsese-féle Nagymenők ide vonatkozó fejezetét!

Azért szólhattatok volna, ha már erre jártatok... :(

Egyébként meg. Ha nem készül el időre az a nyavalyás személyi (meg lesz az!), akkor szívesen olvasnám az állampolgári vizsgával kapcsolatos tapasztalataitokat! :)

bp @ LONDON · http://london.jatekszoba.hu/ 2009.02.12. 01:32:10

www.faxolo.hu

Innen az interneten is fogadhattok és küldhettek faxot, nem kell hozzá semmilyen őrdöngős szerkezet. Egy fix szám is dukál mellé. Ha gondoljátok...

A sztori végére kíváncsi lennék azért, hogy milyen konstrukcióban sikerült megoldani a problémát, mert én is kísértetiesen hasonló problémával küszködöm (igaz, az összeg egy hangyányit nagyobb...).

feenyhozoo andorid 2009.02.15. 22:39:21

hellohello!

jó pár történésből kimaradtam, de a kutyás kálváriát végigolvastam és most megint jó "hallani" valamit rólatok! és igen, vigyázzatok magatokra, mi is próbálunk.. :) puszilás, hölgyek!
süti beállítások módosítása