LiLi & Judy menni Anglia

Színes, magyar vígjáték (2008) Két elszánt leányzó úgy dönt, hogy elhagyja szülőföldjét, és nekivág a kalandokkal teli útnak, mely a Ferihegyi repülőtéren át a "Ködös Albion"-ba vezet. Útjukon ezer veszély leselkedik rájuk; a lányok nem is sejtik, mekkora fába vágták fejszéjüket. A főszerepben: Hornyai LiLi és Csiky Judit.

Kalendárium

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Így írtok ti...

  • Sushuka: Hallo! Kutya kiutaztatassal kapcsban gugliztam majd kidobota az oldalatokat, es hat amellett h hasznos, tanulsagos eszmeletlen sokat rohogok :D uh akerdesem az lenne,h mi van veletek??? Kivancsi len... (2013.04.06. 00:29) Az, amelyik a Judyról szól röviden...
  • anonimaurora: Sziasztok! Nem akartam leragadni nálatok,csak körbe szerettem volna futni a témát s végül annyira egyedi és haláli jó fejnek tarom a stílusotokat,hogy mindent végig csekkoltam :D Pedig a célom,az an... (2011.11.10. 22:20) Mi van mar?!
  • Aragornka: Szia, hasznosak az írásaid. Az lenne a kérdésem, hogy hogyan jelentkeztél a mekibe és mennyi idő telt el addig, amíg felvetek. Sajnos újdonsült telepesként fogom én is kezdeni és így jól jönne ezt t... (2011.07.18. 11:07) A Mekdonáldc titok
  • gerihajn: Szia, Szerintem ez az oldal is tok jo: www.ingyenesangliaimunkalehetosegek.com/ Itt Angliaban elo magyarok tesznek kozze munkakat. En ezen az oldalon talaltam egy kitchen porter munkat. Akkoriba... (2010.12.03. 22:35) Munka van. Csak nem nekünk.
  • dalmi001: szia ciccccc!!!Ti autóval vittétek a kutyusotokat??mert mi is szeretnénk de már nem tudjuk kinek higgyünk!!mi kellett nektek pontosan a kutyus kiviteléhez??köszi nagyon fontos mert februárban vinnén... (2009.11.12. 19:07) A víziszörnnyel mi lesz?

free hit counter

2008.05.29. 16:41 jude_law

Home Office Regisztráció

Okés, okés, írom már!

Drága rajongóim! (Kedves emberek, akik a szabadidőtöket áldozzátok arra, hogy a marhaságainkat olvassátok...)

Az ok, amiért így el vagytok hanyagolva, az az, hogy mint az állat, dolgozunk, nekem a tizenegy nap munka, két szabad, hat nap munka az átlag. Megint beszoptunk egy bank-holidayt, már bocsánat. Szóval munka után csak fetrengünk a nedves szénán, és bégetünk.

Közben kedves Nihat manager barátom, aki egy lelketlen gazember, fincsi kis ultimátummal örvendeztetett meg a legutóbbi szabadnapomon. Nem átallotta bejelenteni, hogy ha még aznap nem fizetem be a postán a home office bejelentésemet (90font) akkor mehetek a levesbe, dolgozni meg nem. És nem érdekli hogyan, kitől, de szerezzem meg a pénzt, mert ez bizony illegális, és a felvételi interjúmon azt ígértem, még aznap befizetem a pénzt.

Újabb kanyargós útvesztő az angol bürokráciában. A Home Office Regisztráció. A következő országokat súlytja ezzel az angol állam:
  Magyarország
  Szlovákia
  Litvánia
  Szlovénia
  Csehország
  Lengyelország
  Lettország
  Észtország
A románok meg halál boldogok, mert őket nem érinti, bár nem értem, miért...

Velem már a munkábaállásom előtt kitöltették ezt a sokoldalas nem túl bonyolult nyomtatványt, amivel munkaviszonyt kell igazolni. Azért hívják Home Office Regisztrációnak, mert az állam két esetben ad tartózkodási engedélyt: ha dolgozol, vagy ha van elég pénzed, hogy eltartsd magad, amíg itt élsz. 30 napod van rá, miután elhelyezkedsz, hogy postára add.
A felvételi interjúm 40%-át tette ki, hogy mit tudok a Home Office-ról, és van-e rá pénzem, befizetni. Persze azt hazudtam, hogy van. Akkor még nem sejtettem, hogy a Pier ezt olyan komolyan veszi, hogy saját szabályokat hozott a Home Office-szal kapcsolatban: nem állhatsz munkába, míg be nem fizeted, és csak akkor kapsz először fizetést, ha felmutatod a postai igazoló szelvényt. Szerintem abszolút illegális visszatartani a bérem, de nem lehetett velük vitatkozni erről, és nem is vagyok túl tájékozott a jogban, nem tehettem hát semmit. Az sem hatotta meg őket túlzottan, hogy addig nincs pénzem befizetni a 90 fontot, amíg nem kapok fizetést, és hogy az első fizumból tervezem befizetni. Se bérelőleg, se együttérzés.

Gonosz telefon után Judy berezelt. Felhívta LiLit, mit gondol, mi legyen. 60 fontunk volt, abból nem nagyon lehetett a 90 fontot befizetni. Kitől kerjek hát kölcsön?

Levánszorogtam az ebédlőbe, de nem láttam egy arcot, akitől kérhettem volna, amúgy sem szeretek tartozni, vagy kölcsön kérni, főleg nem egy vadidegentől. Szerencsém volt, mert a francia srác, Cedric (akit megérkezése napján szárnyaim alá vettem, mint egy tündérkeresztanya, és elmondtam neki mindent, amit arról tudtam: hogyan nyisson számlát, hogyan keressen munkát, hol a legolcsóbb a kaja, és egyébként is, mi a dörgés Angliában) meglátta a savanyú képem, és kifaggatott. Aztán megkérdezte, mennyire van szükségem. Negyven fontot kértem tőle, számítva a további kiadásokra. És megígértem neki, hogy hétfőn visszaadom.
Csináltattam igazolványképet, mert azt is csatolni kell a nyomtatványhoz. Mínusz 4 font.
A postán kiderült, hogy a 90 font befizetése további 7,5 font illetékbe kerül. Zseniális. Máris mínuszban voltam. Még jó, hogy nálam volt LiLi kártyája, mert így 6 fontot készpénzzel, 1,5-et meg kártyával fizettem. Trükkös. A pasas, aki egyébként nagyon rendes volt, ekkor közölte, hogy mivel a személyimet is küldeni fogom, ajánlva kell feladni a levelet, további 9 font. Akkor kezdtem el hisztérikusan nevetni, majd közöltem, hogy na az mostmár kizárt. Számolgattam, mennyi lehet LiLi bankkártyáján: kb 4-5 font. Végül a levelem, benne a munkáltatói igazolással, a személyimmel, a formanyomtatvánnyal és két igen rosszul sikerült igazolványképpel sima levélként közlekedik most az angol postakocsikokon. Félek kicsit.
Szóval a Home Office Regisztráció 90 font helyett valójában 110 fontot kóstál. De a Pier most örül, mert ezzel hivatalossá tettem ottlétemet. Azt mesélték, azért ilyen szigorúak a szabályok, mert régen rengetegen csinálták azt, hogy 30 napot dolgoztak, felvették a fizetést, majd leléptek, nem voltak regisztrálva, az állam meg rászállt a Pierre... Meg tudom érteni ezt a hülye szabályt, de ez rajtam akkor sem segített.

Cedric végül még vasárnap visszakapta a pénzét, mindenki boldog, ma megint lakbért kell fizetni, én meg még mindig nem kaptam meg az első fizetésemet, holott 4 hete dolgozom a Pieren. Holnap vagy holnapután elvileg 3 heti fizut egyben utalnak a bankszámlámra.

Juh héj.

ui.: most itt vagyok Angliában egy szál gatyában, személyi nélkül. hihi.

12 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://brighton.blog.hu/api/trackback/id/tr73493693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balazs · http://baa.atw.hu 2008.05.29. 17:47:25

Sziasztok! Egyébként csak Pier ilyen szedett vedett. De miért kezdtetek el ott dolgozni egyből? Plusz hogyhogynem hetente adják a fizut? Én épp holnap fizetem be home office regisztrációt, két hónap csúszással..:/ egyébként nem lehet 110 font! át akartak verni. De komolyan nem lehet kb 100 font mert 97+ 3-4 font.

jude_law 2008.05.29. 18:35:04

Balázs!
90 font+7,5illeték+4font az igazolványképekért+8font ajánlott levélként feladva.Az nekem akkor is 110.
A fizum hetente érkezik majd, csak győzzem kivárni.
Te is itt vagy Brightonban?

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.05.29. 20:13:35

A személyi miatt nem kell aggódni, ezek tényleg visszaküldik, ajánlva!
És tényleg 2 hét alatt megvan az egész, a postázással együtt.
Az ajánlott (signed for) leveleknek meg itt lehet utánuk nézni, hogy hol tartanak a kézbesítésben. Általában már másnap a helyszínen...

balazs · http://baa.atw.hu 2008.05.29. 22:28:24

Aha itt vagyok énis Brightonban. De nagyon sok magyar él itt! csak én vagy 10-20 at ismerek. Épp próbálok agency utáni munkát találni. nem vitatom, hogy 110 fontot fizettél, de ajánlott levél nem 8 font!:) "recorded" pontosabban ez a fajta nem 8 font! ja sajna posta levon 7 font illetéket:( de ha ez vígasztal én eurot hoztam ki és mivel most nem volt pénzem átváltottam 210-et belőle a legelső váltónál. aztán hazafele Ship streeten megláttam, hogy ott 7 pennyvel jobban váltják az eurot.... buktam 14 fontot:( Mindegy postán még rosszabul jártam volna:)) gumtree.co.uk n próbáltam beadni cv t pár helyre, de nekem az angolom eléggé rossz.
ez meg az én oldalam baa.atw.hu :) na hajrá!

balazs · http://baa.atw.hu 2008.05.29. 22:31:27

Romanoknak + Bulgároknak még rosszabb:) szerintem örülnének ha csak 90 fonttal megúsznák:) Bár fene tudja, hisz Albán lakótársam is itt dolgozik (egyébként pont a pieren - meg lehet ismered is)

balazs · http://baa.atw.hu 2008.05.29. 22:46:37

tatyko.blog.com itt még egy Brightoni magyar blog!

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.05.31. 00:50:35

Gratulálok magamnak! Csak a címet hagytam ki a kommentemből, ahol a signed for küldeményeknek utána lehet nézni:
track.postoffice.co.uk/portal/po/track?catId=20700386

Karol · http://www.karol.blogol.hu 2008.05.31. 20:57:31

Sziasztok

En mindennel egyutt 115ot fizettem a mult evben amikor regisztraltam, es nagyon taccsra tett anyagilag, mivel havonta volt fizetes, es nem szamoltam a regisztracios koltsegekre. De nekem nem tartottak vissza a fizetest, nem is legalis sztem. Otthonrol kellett penzt kernem sajnos. Minden kezdet nehez, bar sztem meg utana is. Egyebkent jo a blogotok, mindig olvasom.Karol

Ildiko 2008.06.09. 22:41:11

Sziasztok...
En majus kozepen inteztem. Nem kellett semmit fizetnem es kezhez is kaptam. Ezek szerint az ugyintezo nem volt kepben. Azt mondta hogy ha EU, akkor felejtsem el ezt a home office-os dolgot. Ugyis tettem :)

B 2008.06.14. 20:33:09

háhá a home office dolgot felejtsd el:D ha nem akarsz itt dolgozni sokáig mindenképp:) Egyébként nem 8 font! Én most fizettem be végül és 97+4 font volt, valamint 6 font igazolvány képekért! De igazatok van, mert 8 és 16 fontért is be lehet fizetni az ajánlott levelet. Mi a különbség azt viszont nem tudom.

adamvok 2008.09.03. 14:53:20

Hello! Ma fizettem be a home office, tobb mint 2 honap csuszassal.
90 font + 1,5 a posta ajalnva. Nemtom teged hogyan huztak le ennyire...

Arrol tudtok valamit hogy mikor utasihatjak el a kerelmet???

jude_law 2008.09.04. 09:01:29

Kedves Ádám!

4 font igazolványképekre
90 font maga a befizetnivaló
7,5 font illeték, azért, hogy befizethesd a 90 fontot a postán.
1,5 font postaköltség, ha nem kérsz rá expresszt vagy mit, már nem emlékszem, és 8 font akkor, ha jól bebiztosítod, ahogy kell, hiszen személyes iratot küldesz.

= Ez nálam így is úgy is 110 font. Én nem fizettem csak 103-at, mert sima levélként adtam fel. Nem volt több pénzem.

Nem hiszem, hogy visszautasítanák. Ha van munkahelyed, akkor kizárt. Nekem egy vagy két hét mulva már jött is a válaszboríték.
süti beállítások módosítása