LiLi & Judy menni Anglia

Színes, magyar vígjáték (2008) Két elszánt leányzó úgy dönt, hogy elhagyja szülőföldjét, és nekivág a kalandokkal teli útnak, mely a Ferihegyi repülőtéren át a "Ködös Albion"-ba vezet. Útjukon ezer veszély leselkedik rájuk; a lányok nem is sejtik, mekkora fába vágták fejszéjüket. A főszerepben: Hornyai LiLi és Csiky Judit.

Kalendárium

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Így írtok ti...

  • Sushuka: Hallo! Kutya kiutaztatassal kapcsban gugliztam majd kidobota az oldalatokat, es hat amellett h hasznos, tanulsagos eszmeletlen sokat rohogok :D uh akerdesem az lenne,h mi van veletek??? Kivancsi len... (2013.04.06. 00:29) Az, amelyik a Judyról szól röviden...
  • anonimaurora: Sziasztok! Nem akartam leragadni nálatok,csak körbe szerettem volna futni a témát s végül annyira egyedi és haláli jó fejnek tarom a stílusotokat,hogy mindent végig csekkoltam :D Pedig a célom,az an... (2011.11.10. 22:20) Mi van mar?!
  • Aragornka: Szia, hasznosak az írásaid. Az lenne a kérdésem, hogy hogyan jelentkeztél a mekibe és mennyi idő telt el addig, amíg felvetek. Sajnos újdonsült telepesként fogom én is kezdeni és így jól jönne ezt t... (2011.07.18. 11:07) A Mekdonáldc titok
  • gerihajn: Szia, Szerintem ez az oldal is tok jo: www.ingyenesangliaimunkalehetosegek.com/ Itt Angliaban elo magyarok tesznek kozze munkakat. En ezen az oldalon talaltam egy kitchen porter munkat. Akkoriba... (2010.12.03. 22:35) Munka van. Csak nem nekünk.
  • dalmi001: szia ciccccc!!!Ti autóval vittétek a kutyusotokat??mert mi is szeretnénk de már nem tudjuk kinek higgyünk!!mi kellett nektek pontosan a kutyus kiviteléhez??köszi nagyon fontos mert februárban vinnén... (2009.11.12. 19:07) A víziszörnnyel mi lesz?

free hit counter

2008.05.01. 21:29 jude_law

Judy felkapva

Van állásom! Igen, megint. De ez most már megmásíthatatlan, megpecsételtük egy szerződéssel.A Brighton Pieren fogok dolgozni, ami ugyebár a nagy-nagy nevezetesség itt: a tengerre épített vidámpark. Főállásban leszek, holnap kezdek, vagyis kezembenyomják az unifornist, a szürke/kék hacukát. Bézbólsapim is lesz, nyáron meg fogok tőle zavarodni.

Ami még vicces: a vidámpark neve Brighton Palace Pier, szóval Palace-ból Palace-ba. Remélem, ez nem jelzésértékű...

Eme kirobbanó esemény, hogy engem újra megkerestek, tegnap történt. Míg Lili dolgozott, behívtak egy inter juh-ra. Azt hittem a szokásos lesz: elmondják, mit várnak el, mit kapok én, és beállítanak a pult mögé, hogy na akkor harc! Ezzel szemben azzal indítottak, hogy kitöltettek velem egy három oldalas nyomtatványt, ilyen kérdésekkel:
   Volt-e már mérgezésed?
   Volt-e tébécéd?
   Egy csomó olyan betegség (mármint gondolom) amit nem is tudtam értelmezni, de azért kapásból nyomattam rá a nemet...
   Voltál-e külföldön az utóbbi 1-2 évben? Ez a kedvencem. Akartam valami vicceset írni, de aztán hagytam a fenébe. Hol voltam szerintük az elmúlt 21-22 évben?

Ez okés is volt, még kérdeztek pár dolgot, például hogy hol dolgoztam, mit, mennyit kerestem és miért hagytam ott. Azt hiszem, nem lepődtek meg rajta, hogy azt írtam, az alacsony fizetés volt az oka, hiszen 250Ł-ot az ember Angliában 1 hétre kap, nem egy hónapra...

Mindezek után elvitték a papírokat, hogy csücsüljenek rajta egy negyed órát. A nőci azt mondta, lesz valami interjú. Akkor összevontam a szemöldökömet.
Képzeljétek el, bevezettek egy bőrfoteles irodába, leültettek, majd a csaj meg egy nagyon széles mosolyú öltönyös fazon  leültek tőlem jó 5 méterre. A pasas volt a manager, és Jason névre hallgatott. Mármint gondolom, hogy Jason, az angolok olyan viccesen tudnak kimondani egy-egy totál egyszerűnek hitt nevet! Ezt például Dzséjszön-nek ejtik. Tegnap a hostel tulaja nem értette meg Lili szájából azt, hogy Charles, na ő meg egy külön műfaj, Satish-nek hívatja magát a pasas. Visszatévednék az interjúhoz. Íme, mivel bombáztak:
   - Mit gondolsz, mi a lényege a jó kiszolgálásnak?
   - Miért szeretnél a Pier-en dolgozni?
   - Mitől érzed magad alkalmasnak erre a munkára?
   - Miért vagy itt Brightonban egyáltalán?
   - Akarsz még valaha tanulni?
   - Van-e férjed, gyereked?
   - Az előző munkahelyeden meddig voltál?
   - Szeretted? Utáltad? Jól ment?
   - Követtél el valamilyen hibát az előző munkád alatt? Mit? Hogyan javítottad ki?
   - Mik a gyengéid?

Brrr. Magyarul sem szívesen válaszolok a kérdések többségére, van olyan, amibe bele sem gondoltam még. Jó nyilván nem abba, hogy van-e gyerekem. Bár ki tudja? Komolyan nem tudom, mit lehet mondani egy olyan kérdésre, hogy mit csesztem el a moziban. Jó, persze volt egy csomó baromságom, de annak a fele sem derült ki. A többit meg komolyan gondoltam, eszemben sem volt kijavítani. Azt válaszoltam, hogy a munka nem volt túl sokrétű, így ha az ember beletanult, nem nagyon tudott hibázni. Meg ha hibákat ejtettem, az valszeg a kétéves periódus elején volt, ki emlékszik már arra. Ezzel be is érték. Széles mosollyal. Mindenképpen ki akarták belőlem húzni, hogy mi a gyengém, úgyhogy elárultam, hogy szeretek sokáig aludni, ezért néha nem vagyok a pontosság mintapéldánya. De rajta vagyok az ügyön. Nem vallhattam be nekik, hogy torkos vagyok, és ha betesznek egy büfébe, valószínüleg végig fogom rágni magam a raktárkészleten...

Az inter juh végül jól sikerült - magam sem értem, egész ügyes voltam, az angolom ugyanis elég poros. Sokat segített, hogy mosolyogtak végig, nem volt meg ez a haláltáborbéli atmoszféra, amit otthon érzékeltem, ahány helyen próbálkoztam. Újabb jó pont az angoloknak.

Ma írtak nekem igazi szerződést, és lett bankkártyám is. Ez a jó hír. A rossz hír az, hogy nekem a bankkártya mellé nem járt mínuszkeret, mint LiLinek - nyilván, mert minimálbéres vagyok - azaz jár a keret, csak előbb fizut kell kapjak. Fizut meg majd csak nagysokára. A vidámpark is elég nehéz helyzetbe hozott anyagilag: követelik, hogy ma vagy holnap adjam postára a home office bejelentésemet. Ez bizonyos EU állampolgároknak kötelező, amikor elhelyezkednek Angliában. Szlovákoknak, Lengyeleknek, magyaroknak, a többire nem emlékszem. Tudtommal egy hónapom van rá, hogy bejelentsem magam, miután állást szereztem, ezek meg most követelik rajtam. 90Ł-ot kell mellékelni, plusz a személyimet. Postán. Ezek bekattantak.

50Ł-unk van, és ma már a jövő heti lakbért is be kellett volna fizetni. Most elbújtam a szobánkba, hátha a csiga elfelejti. Eddig se szólt soha, mindig mi mentünk elébe a dolognak. Még 30 percig van itt, aztán lelécel. Imádkozzatok értünk!

Holnap már lesz LiLinek fizetés, kábé 400Ł. Megint az utolsó pillanatban.

Tessék egy búcsúkép, ha a csiga kidobna minket, és nem tudnánk többé Internet-közelbe jutni: a munkahelyem, a Brighton Pier. A tér két oldalán lévő büfékben fogok dolgozni. Mindegyikben. Mára ennyit. Cevasztok.

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://brighton.blog.hu/api/trackback/id/tr58450370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

joco78 · http://tavolazsiatol.blog.hu 2008.05.02. 01:37:29

Hát a Home Office regisztráció a maga 90 fontjával engem is a falhoz vágott. Közel egy év kintlét után most kerítettem rá sort, persze nem jószántamból.
Na de erről majd én is hamarosan kanyarítok egy saját blogbejegyzést.
Egyébként meg gratula! csak így tovább... :)

Szilvi 2008.05.02. 13:47:05

Szia Judy!!!!!!!!!

Gratula az új munkahelyedhez :))!!!!!

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2008.05.12. 17:39:17

Gratula,
tudtam én, hogy Brightonban is van vidámpark! :)

Agnes 2008.06.08. 19:01:28

En csak most talaltam a blogotokra. Mar harom es fel eve itt vagyok, de jo olvasni az "ujonnan" jottek torteneteit. Ez a registration a Workers' Registration Scheme volt? En megcsinaltam mikor kijottem, a kutya nem erdeklodott utana sosam, nem tudom minek fizettetnek ki velunk ennyit ra :)
süti beállítások módosítása